شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فراری 12Cilindri
الهام گرفته از گران توریسموهای دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی

فراری از جدیدترین محصول گرند تورر خود رونمایی کرد. نام این محصول 12Cilindri است که بر اساس پیشرانه V12 تنفس‌طبیعی آن انتخاب شده است. فراری 12Cilindri جایگزین مدل 812 Superfast در خط تولید برند می‌شود. دو نسخه کوپه و اسپایدر از فراری 12Cilindri ساخته شده که هر دو در مراسمی اختصاصی در ساحل میامی به نمایش گذاشته شدند.


فراری 12Cilindri و پیشرانه V12: بازگشت به ریشه ها

همان‌طور که از نام خودرو می‌توان تشخیص داد، فراری 12Cilindri توسط پیشرانه ۶.۵ لیتری تنفس‌طبیعی V12 مخصوص برند تغذیه می‌شود. ظرفیت این پیشرانه برای مدل جدید افزایش داده نشده اما تغییرات دیگری در آن اعمال شده که خودرو را قادر می‌رسازد تا دور موتور ۹۵۰۰ برود و قدرت خروجی آن به ۸۱۹ اسب بخار و گشتاور ۶۷۸ نیوتن‌متر برسد.

یکی از به‌روزرسانی‌های کلیدی این پیشرانه استفاده از میله‌های تیتانیومی به جای فولادی است. فراری همچنین از یک آلیاژ آلومینیومی برای پیستون‌ها و همچنین، یک میل‌لنگ بهبودیافته با وزن کم‌تر استفاده کرده است. مجموع تغییرات اعمال‌شده منجر به بهبود عملکرد کلی پیشرانه شده است. البته تغییرات محدود به این موارد نیستند. فراری همچنین از یک نرم‌افزار جدید استفاده کرده تا نهایت گشتاور در دسترس برای هر دنده تنظیم و بهینه‌سازی شود. پیشرانه ۶.۵ لیتری خودرو متصل به یک جعبه‌دنده ۸ سرعته دو کلاچ است.

فراری می‌گوید 12Cilindri Coupe می‌تواند در ۲.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز فقط ۷.۹ ثانیه زمان موردنیاز است. حداکثر سرعت این نسخه نیز ۳۴۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. نسخه Spider در مقابل کمی آهسته‌تر است و زمان موردنیاز آن برای طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۲.۹۵ ثانیه می‌رسد. این نسخه برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز نیازمند ۸.۲ ثانیه است. گفتنی است که وزن کلی نسخه کوپه به ۱۵۶۰ کیلوگرم می‌رسد و این در حالی است که وزن نسخه اسپایدر ۱۶۲۰ کیلوگرم اعلام شده است.

طراحی فراری 12Cilindri: متمایزترین فراری سال های اخیر

در مقایسه با سایر محصولات فعلی فراری، مدل 12Cilindri از ظاهر متفاوت و شخصیت مستقل خود بهره می‌برد. در نمای جلو، طراحی خودرو مخصوصا با چراغ‌های باریک و طراحی خشن و عناصر مشکی‌رنگی که بین آن‌ها قرار دارد بیش از هر چیز یادآور مدل افسانه‌ای 365 GTB/4 Daytona است. فراری می‌گوید مدل جدید از زبان طراحی «پیشرفته‌تر» و بهبودیافته‌ای نسبت به مدل 812 Superfest بهره می‌برد.

عناصر زیادی نیز دیده می‌شوند که وضعیت آیرودینامیک خودرو را تقویت می‌کنند. به عنوان مثال، عناصر فعال آیرودینامیکی در عقب خودرو قرار دارند که بین سرعت‌های ۶۰ تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت فعال می‌شوند تا دان‌فورس افزایش یابد. همانند مدل 812 Competizione، از سه جفت جنراتور وورتکس در زیر خودرو در قسمت جلو استفاده شده است.

 

بررسی کابین و قیمت فراری 12Cilindri

فضای داخلی فراری 12Cilindri تا حدود زیادی یادآور محصولات اخیر این برند است. صفحه‌های متعددی در کابین خودرو دیده می‌شود. در مرکز داشبورد، یک نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی مخصوص اطلاع‌رسانی و سرگرمی قرار دارد و پشت فرمان نیز یک صفحه بزرگ ۱۵.۶ اینچی دیده می‌شود که اطلاعات موردنیاز راننده را نمایش می‌دهد. نمایشگر ۸.۸ اینچی دیگری هم برای سرنشین جلو نصب شده است. فراری از طراحی بحث‌برانگیز خود برای فرمان‌ها هم کوتاه نیامده و در این مدل نیز شاهد قرار گرفتن دکمه‌های مختلف روی فرمان خودرو هستیم. خریدارانی که می‌خواهند به جای سمفونی گوش‌نواز پیشرانه V12 از موسیقی لذت ببرند، می‌توانند سیستم صوتی قدرتمند و مرغوب Burmester با ۱۵ بلندگو را برای دستگاه خود سفارش دهند.

قیمت مربوط به بازار ایالات متحده یا سایر بازارهای بین‌المللی فعلا اعلام نشده است. البته هزینه هر دو نسخه در داخل ایتالیا مشخص شده است. فراری 12Cilindri کوپه از ۳۹۵ هزار یورو (نزدیک به ۴۲۴ هزار دلار) شروع می‌شود و نسخه اسپایدر نیز قیمت پایه‌ای برابر با ۴۳۵ هزار یورو (نزدیک به ۴۶۷ هزار دلار) خواهد داشت.

نظر دهید